سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6تا از بهترین و جدیدترین روش های فشرده کردن فایل ها در کامپیوتر

وقتی میخواهیم فایلی را از طریق ایمیل و … ارسال کنیم،زمان ارسال و دریافت آن یکی از موارد مهم بحساب می آیند.با فشرده سازی فایل حجم آن را کم میکنیم که ارسال یا دریافت آن راحت تر و سریعتر انجام گیرد. ما در این مقاله ما سعی بر این داریم تا 6 تا از بهترین روش، همچنین بهترین نرم‌افزارهای فشرده‌سازی فایل‌ها را در فرمت‌های مختلف در کامپیوتر به شما معرفی می‌کنیم.

فشرده کردن فایلها

منظور از فشرده سازی داده یا Data Compression چیست؟

فشرده سازی داده یاData Compression  فرآیندی است که در طی آن داده‌ها با استفاده از تعداد کمتری بیت کدگذاری می‌شوند و بطور کلی حجم فایل های شما را کاهش می دهد.

روش های فشرده سازی فایلها:

1- اتلافی(Lossy): در این نوع روش با حذف بخشی از داده هایی با اهمیت کمتر صورت می گیرد و نمایی تقریبی از نسخه اصلی نمایش داده می شود.
2- غیراتلافی (Lossless): فشرده سازی غیراتلافی هیچ داده ای حذف نمی شود و می توان با از روی داده های فشرده شده، داده های اصلی را بازیابی کرد.
فشرده کردن داده ها باعث می شود فضای ذخیره سازی کمتر و همچنین پهنای باند کمتر برابفشرده سازی منجر می‌شود داده‌ها به فضای ذخیره‌سازی کمتر و برای انتقال، هم‌چنین پهنای نیاز داشته باشند.
از جمله فرمتهایی که از فشرده سازی داد ها پشتیبانی می کند می توان به ZIP و RAR اشاره کرد.

1- با کمک نرم افزار Hamster Zip Archiver

Hamster Zip Archiver با اینکه در میان سایر نرم افزارهای فشرده سازی از اولویت بالایی برخوردار نیست ولی کارایی بالایی دارد و فرمت های مختلفی را پشتیبانی می کند و از جمله نرم افزارهای رایگان به شمار می آید. نکته قابل توجه اینکه کار با این نرم افزار بسیار ساده است و حتی افراد مبتدی میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

و ...

ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:

روش های فشرده کردن فایل ها در کامپیوتر